Masslogi FAQ

Var ligger masslogin?

Masslogin tar i år plats på Kunskapsskolan i Norrköping med adress Knäppingsborgsgatan 2, 602 26 Norrköping. 

Vad behöver jag ha med mig?

Sover gör man i klassrum, ca 10 pers i varje sal (obs – ofta blandade kön i sovsalar, då vi grupperar våra gäster efter vilka som anmält sig tillsammans). Ta med liggunderlag och sovsäck. 

Vad kostar masslogi?

Masslogin kostar 130kr/natt. 

Hur bokar jag en plats?

Endast genom vårt bokningsverktyg här på hemsidan där du även kan anmäla flera personer åt gången. Betalningen sker endast genom kortbetalningen.

Vad innebär fältet ”referens”?

Namnet på er grupp. Olika bokningar med samma gruppnamn/referens kommer att placeras tillsammans. Se till att alla i er grupp stavar referensen på samma sätt, då det kan förekomma liknande referenser från andra grupper. OBS! Ha koll på stora och små bokstäver.

Fältet används:
1) vid incheckningen då du uppger gruppens referens. Se till att alla som ingår i gruppen har koll på er referens.
2) för att folk med samma referens ska få bo nära varandra även om de inte bokar tillsammans.

För de som bara bokar plats åt sig själva kan du lämna fältet tomt.

Hur ska jag göra för att få sova i samma sal som min kompisar?

Vid bokningen anger man en valfri referens i ”Gruppnamn/referens”-fältet i bokningsformuläret. De som har angett samma referens kommer att få sova i samma sal eller i salar som ligger nära varandra.

Hur betalar jag?

Vi änvänder oss i år av betaltjänsten Stripe och genomför betalningen direkt här på hemsidan i samband med bokningen.

Kan jag ändra något i min bokning?

Ja. Skriv ett mail till masslogi@festival.folkmusik.nu så ska det mesta gå att lösa. Vill du bara lägga till några personer ber vi dig att göra en ytterligare bokning på hemsidan med samma referens.

Kan jag avboka min plats och få pengarna tillbaka?

Ja, en del i varje fall – vi behåller 20 kr i bokningsavgift p.g.a. att det blir lite administrativt krångel för oss. Skicka ett mail till masslogi@festival.folkmusik.nu och beskriv ditt ärende (inkludera bokningskoden som du har fått via mail!)

Hur fungerar in-checkningen?

Du checkar in direkt på skolan. Ha koll på vilken referens din plats bokats under (se Hur bokar jag en plats? för beskrivning av ”referens”) och har tillgång till dina mail för att kunna visa upp bokningsbekräftelse om det behövs.

När öppnar masslogin?

Masslogin öppnar kl. 17.00. Det finns ingen möjlighet att vistas i skolan innan masslogin öppnar.

När stänger masslogin?

Masslogin stänger kl 12 på söndagen.

Vilka tider är duscharna öppna?

Du kan duscha på gym ACTIC som ligger mellan masslogin och festivalområdet (cirka 2 minuter bort). Visa upp ditt festivalarmband vid ingången för personalen. Det går bra att duscha under ACTICs öppettider enligt nedan.

ACTIC Norrköping City
Dalsgatan 7
60232 Norrköping

Fredag06:00 – 20:00
Lördag09:00 – 18:00
Söndag10:00 – 20:00

Vad ingår i frukosten?

Frukosten kostar 50 kr/st och beställs och betalas samtidigt som själva bokningen för masslogin.

I frukosten ingår en frukostbuffé som består av exempelvis fil och flingor, smörgås och diverse pålägg, te och kaffe samt juice.

Om du skulle ha några allergier/kostpreferenser som vi bör känna till så skriv ett mail till masslogi@festival.folkmusik.nu. Skriv vilka allergier du har så ska vi göra vårt bästa för lösa det.

Finns det någon affär i närheten?

Ja! Skolan ligger väldigt centralt och det finns flera mataffär inom gångavstånd (ca. 500m).

Hur tar jag mig till festivalområdet?

För att ta dig till Louis de Geer Konsert & Kongress följer du strömmen, strömmen av människorna naturligtvis men även Motala ström. Det innebär en promenad på ca. 300m längs framförallt Järnbrogatan.

Får jag dricka alkohol i masslogin?

Nej! Då vi hyr lokalerna av kommunen får vi inte ha någon alkohol där. Vänligen respektera detta så att vi kan få vara på skolan även följande år.

Får jag laga mat i masslogin?

Nej! Att äta en smörgås, banan eller en pizza är inga problem, men däremot vill vi inte se några stormkök eller spishällar inne i skolan – aktivering av brandlarm är dyrt och kommer bekostas av den som har orsakat larmet.

Hur ser tillgängligheten ut på masslogin?

Kontakta oss, så kollar vi gemensamt på en lösning.

Jag har en fråga om masslogin som inte finns med i denna FAQ:n, hur gör jag då?

Vad, är det sant? Vi trodde vi har tänkt på allt! Men ingen fara, skicka ett mail till masslogi masslogi@festival.folkmusik.nu och beskriv ditt ärende.